fredag 17 februari 2017

Vänliga veckan

Hur har det varit med vänligheten i veckan? Det är ju "Vänliga veckan" i samma vecka som "Alla hjärtans dag."

Solen har iallafall varit extra vänlig och mild emot oss och vi har förhoppningsvis varit bussiga, fast vi inte tänkt så mycket på det ...


- Följ med på en promenad. Det är rena autostradan här uppe, ropade Åke till mig idag.


Något senare såg vi två bilar fara fram över isen på sjön. Tala om bra vägar och en autostrada!

                                             Bild: Rossen.

                                           Bild: Dammen i Horndal.

På Valentin-dagen fick jag plötsligt syn på ett par svanar med sin fjolårsunge i dammen. Jag bromsade in bilen och vevade ner rutan.
Åke som satt bredvid mig undrade varför jag stannade, men blev glad över att få se varför.

Vi var på väg till IKEA i Västerås. Denna gång ville vi ha fler glasburkar med plastlock, mattor till entrén och ett TV-skåp för sladdarna.


Åke gick för sig och jag för mig, men märkligt nog hamnade vi slutligen i en trevlig kassakö ungefär samtidigt.

Därefter väntade kaffetåren hemma hos Theresia. Så mysigt!

God fortsättning på vänliga veckan ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar