måndag 18 maj 2015

Silver och guld

Igår kunde det varit mitt i vintern om inte grönskan sagt något annat. Det var bara två plusgrader ute och ett uselt regnväder med snö.

Vi ville ändå fira vår bröllopsdag på något vis och åkte därmed till Västerås och roade oss ...

                      Bild: Kristinas blivande man Göran fotograferade.
       
Lite annorlunda var det "så klart" på vår silverbröllopsdag 1994. Då fick vi en riktig överraskning. Vår son Daniel körde Åke, mig och Tobias till Horndal, där Marta och Rune tog emot oss med stora famnen.

Senare anlände mina föräldrar och våra övriga barn m.fl.

Vi blev bjudna på fin middag - och kaffe med bröllopstårta, som Kristina och Göran bakat och garnerat så fint.
                                      Bild: Jag och Åke.          

Det var samma vår som Åkes föräldrar firade sitt guldbröllop och vi firade dem på gästgivargården i Grythyttan.
                     Bild: Åkes föräldrar och bröder m.fl


                      Bild: Marta och Rune. 1994.

Åke höll tal för guldbröllopsparet. Uppskattat blev det!

                      Bild: Åke håller tal.

Men lilla Malin, Olles och Anne-Lies dotter, som var med på festen tittade undrande på den fina maten och frågade en servitör på stället:

- Har ni några köttbullar?

- Nej, tyvärr.

- Har ni gröna ärtor? fortsatte Malin milt.

- Nej, dessvärre.
                                       Bild: Malin.

Mina föräldrar firade sitt guldbröllop 1991. Då var vi med dem i Söderköping.

                                      Bild: Rut och Bertil.
                                      
Det känns egendomligt, att Åkes och mina föräldrar var ungefär lika unga då, som vi är nu - eller hur man skall uttrycka sig ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar