onsdag 24 juni 2015

Man skall inte klaga

Visst är det lite kylslaget emellanåt, men man skall väl inte klaga utan säga, som vännen H. sa en dag före midsommar:

- Man kan ju vara i sommarrummet med yllemössan på huvudet.

Jag ler gott då jag tänker på henne och yllemössan - och tänker att snart får vi väl skoja om värmen ...


Idag besökte jag Horndals Blommor och Trädgård och såg hur blommor och plantor växt till sig i växthusen - och det var rea. Alltid hittar man något, som man inte kan motstå.

Jag fick tag på ett par amplar till altanen, samt några fina broccoliplantor, som jag planterade på landet då jag kom hem. Så bra!


Solen visade sig. Några "modiga" badade i sjön fast det bara var ca 15 grader i vattnet.


En fin pion stod mitt i gräsmattan och smultronblommor lyste vita överallt.

- Vi har sådana hemma hos oss, sa lilla Sofia häromsistens.


Jag tänkte på mina svärföräldrar Marta och Rune, som byggde om huset 1976 - så annorlunda allt såg ut -


ut - och Åke och jag och våra barn var här och hälsade på, samt Martas syster Rut med flera från Sölvesborg.

Härligt att ha några bilder från den tiden med ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar