torsdag 18 augusti 2016

I början på augusti

Juli månad bjöd på omväxlande väder och en hel del sol, men nu säger jag:

- Så här kallt och ruggigt brukar det väl aldrig vara i augusti månad?


Men en morgon sken solen - och solrosen lyste gul mitt i gräsmattan, tack vare att Åke varit försiktig med gräsklipparen.

Tänk att ett solrosfrö slagit rot av alla hundratals frön, som fåglarna sprätt omkring i vintras.
                      
                                Bild: Kusinträff.

En lördag var vi inbjudna till Kerstins 10-års-kalas, men vi kunde inte vara med. Jag ringde och förklarade läget och sa:

- Du förstår Kerstin, vi har mina kusiner på besök hos oss här i Horndal.

- Ja, man kan ju inte åka ifrån sina kusiner, svarade Kerstin så förstående.

- Nej, det har du rätt i! Och du har väl dina kusiner hos dig?

- Jaa! kvittrade hon glatt.



Några dagar senare kom yngsta dottern med familj och hälsade på.

 Vi smakade på vinbären, vi var i det "fallfärdiga" tunnelväxthuset och hittade små tomater.

Och mitt i alltihopa var jag några dagar på akvarellkurs hos Meg Ersbacken-Engman i lilla Dicka.


Knut och jag plockade upp potatisar i landet en dag - och de var mycket finare än de potatisar, som jag målade i akvarell.

Men roligt var det ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar