fredag 14 oktober 2016

Redan fredag igen

Dagarna går fort! Det är redan fredag och halva månaden har snart gått ...


På måndagen var jag i Uppsala med ett par grabbar i ett ärende på Migrationsverket.


Dagen efteråt kom "vår" snickare och satte igång med att montera upp nya hängrännor på vårt hus.
Så bra! De har legat ett tag och väntat.


Jag var ute med bilen en hel del i olika ärenden. Varje gång fick jag anledning att sakta ner farten vid hamnen i Horndal. Det är alltid en vacker vy just där, även om lite solsken inte hade skadat.


Bruksparken och alla pampiga träd efter vägen är något jag gärna vevar ner bilrutan vid.
Ibland hoppar jag ur bilen.

Mitt i alltihopa kom jag på att det faktiskt inte är så långt kvar till jul - och drog mig till minnes hur det kunde vara på höstarna. då våra barn bodde hemma.

                     Bild: Julförberedelser. 1991.

I början på oktober skrev Theresia sin önskelista till julen. Hon önskade sig PUSEL och SAKXSAR och lite till;

Och hon hade redan ordnat med en hel påse med julklappar, som låg och väntade.

Strax före jul kom Kristina hem och bakade pepparkakor med sina småsystrar.

Det var allt väldigt roligt ...



2 kommentarer:

  1. Snart dags att sätta igång med julbaket igen. Får du hjälp nu också eller får du baka egna pepparkakor. Jag köper en burk på ICA.Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Vi får se vad det blir av julbaket. Det blir nog en mjuk pepparkaka i år. Trevlig helg!

    SvaraRadera