måndag 5 december 2016

De första dagarna i december

December.

- Det känns skönt, att man kan ta det lugnt före jul, sa jag och några damer på församlingshemmet häromdagen.

Vi pratade sedan om hur "duktiga" vi varit en gång i tiden. Därefter kom vi på, att vi trappat ned det mesta och kanske blivit lite lata.

- Jag kanske inte behöver ta bort den gula duken i fönstret före jul. Om några månader är det ju påsk, sa jag.

- Jo, det är klart, att du skall ta bort duken. Inte kan du ha gult nu, svarade en av dem.

Det slutade med att vi skrattade gott åt oss själva allihopa ...

                                          Bild: Konrad var tomte.

Hur som helst så kändes det väldigt trevligt häromdagen, att få en inbjudan till adventsfirande.

- Nu har jag och Konrad bakat lussekatter. Vill ni komma och hälsa på? undrade Johanna.


Det var klart att vi ville åka till Uppsala, vi hade ju tid, som väl var.

                                            Bild: Hjulet i Horndal.

Igår eftermiddag var det Hjulmarknad i Horndal. Det var mycket folk överallt. Hela samhället var visst på fötter och handlade julklappar, blommor och lotter.;

Och vi fick lyssna på några bekanta ansikten från "Sommarteatern", som sjöng julsånger i Horndals Brukspark och ICA och lite varstans.

                        Bild: ICA Supermarket.

På kvällen var det repetition inför musikalen "Karl-Bertil Jonssons Julafton."

Det var två år sedan sist. Så roligt! att få vara med på ett hörn även detta år.

                      Bild: Karl-Bertils Julafton, 2014. By kyrka.

Nu skall jag leta reda på sjalar och en kjol och se var jag har allt. Det får väl bli ungefär samma utstyrsel, som förra gången ...



1 kommentar:

  1. Så trevligt både med adventsfika hos Johanna och Konrad och att du ska vara med i musikalen. Men du....klart att du ska ta bort den gula duken, eller åtminstone lägga en röd duk över den gula.
    Kram!

    SvaraRadera