torsdag 8 december 2016

En vårdag i december

Idag var det en vacker vårdag hos oss.

Jag gick omkring i trädgårdens gröna gräs och mossa och tittade ut över sjön. Det var underbara oljemålningar, som bredde ut sig för min syn.

För vilken gång i ordningen blev jag helt förstummad av allt vackert?


Häromdagen var det "Hjulmarknad" i Horndal och ett frostigt, vitt puder låg på marken.

Jag berättade för några vänner om mina insatser senare på kvällen och sa:

- Jag satsade på att göra slut på alla nitar!

- Vad skulle du ha dem till?

- Jag gjorde en god gärning.

- Hur då?

Det tog en stund innan det gick upp ett ljus för dem - och för mig.

Jag hade inte köpt nitar till att ha som tryckknappar eller prydnad, utan köpt många nitlotter.

- Aha!


På tisdagskvällen var det "Ljuskväll" i Horndals blommor och trädgård.

Det är alltid mysigt att komma dit och lyssna på julsånger, smaka på glöggen och köpa en amaryllis, som jag brukar göra. Det betydde att jag fick två lotter.

Och det var bara en nit!
                                            Bild: Ardisia.

Så roligt! att vinna en ardisia.

 Det var väldigt längesedan som vi hade en sådan rolig växt i huset.

Åke skrattade åt mig då jag kom hem och ställde växten på köksbänken.

- Du vinner alltid något. Det är som jag alltid sagt ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar