tisdag 31 januari 2017

Gränser

Idag säger jag till mig själv:

- Roligt att få vara med, även om allt inte är så lätt.

Igår var jag till banken med grabben, som jag varit god man för under närmare ett års tid. Han fyllde 18 år och det var mitt sista uppdrag med honom.

I och med hans födelsedag så är han myndig och skall vara redo att stå på egna ben.

Det kändes ganska oväntat, konstigt nog, som om jag varit en fågelhona, som helt plötsligt får se att ungen trillat ner på marken ...


På tal om fåglar, så var det rena vårdagen då jag var på väg till Horndal sist. Änderna myste gott i solen.

Och jag fick energi! Jag släpade ut en stor matta i snön och satte igång och piskade och vände och vred.

- Vad har hänt nu då? utbrast Åke, som hämtade in ved.

- Ja, det kan man undra, svarade jag. Men nu är det vår!


Fast idag är det mer som en vanlig vinterdag igen.

En pimplare, som vi ofta ser, roar sig med att sitta på isen nedanför oss och vi tror att han får napp;

Men vi har roat oss med att gå iväg till Kulturforum och se Horndalsrevyn "På gränsen."

                      Bild: Regissören David Johansson t.v.

Det var både roligt och tankeväckande att få en lokal tillbakablick på året 2016 och sist men inte minst, att få se alla kända och delvis okända förmågor från trakten showa loss.

                                           Bild: Horndalsrevyn 2017. Bussen.

Inslaget om gratisbussen var riktigt rolig och det är ju illa att Åke och jag inte tar chansen att ta oss en tur till stan ibland -

alldeles gratis (sånär som 30 kr för att få ett busskort) ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar