måndag 6 mars 2017

Vårvinterdagar

Häromdagen berättade min kusin, som bor i Närke att hon sett sångsvanar på väg norrut.

I morse såg jag ett par i hamnen här i Horndal ...


En annan dag berättade min svägerska i Småland att tranorna kommit dit, men idag var det åter snö på marken och vinter hos dem.

                      Bild: Bruksparken i Horndal.

Hos oss verkar det vara långt kvar till vår, men i torsdags sken solen över Bruksparken.

"Horndals Växthus" hade öppnat igen och jag köpte fröpåsar och såjord och ett par krukväxter.


Jag tog med mig en en orkidé till inflyttningsfesten i Enköping i helgen.

Vår äldsta dotter med familj bjöd in alla som varit "flyttgubbar" för ett tag sedan till det färdigmöblerade huset.


God stämning, libanesisk mat och kaffe, te och godsaker därtill ...

Tänk så bra, att ha goda vänner, som samstämmigt sa, att det bara varit trevligt att hjälpa till med flytten.

- Ja! Säg bara till om ni vill ha några skåp flyttade, sa några av dem så generöst.


På natten sov jag över på en madrass i köket.

- Så spännande det skall bli, att få se vad som döljer sig i trädgården så småningom, sa jag innan jag åkte hemåt.

Jag hämtade upp Åke i Uppsala, där han varit på släktforskningskonferens.

Ibland kör det ihop sig ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar