lördag 22 april 2017

Några kyliga dagar i april

Det är blåsigt och kallt och långt ifrån någon riktig vårkänsla ...


I påskas var det som vanligt Konstrunda i kommunen. Det är alltid intressant att få bekanta sig med konstnärerna i bygden och få möjlighet att se några av deras konstverk. Det här året kunde man gå in på Café Gamla Färghandeln i Horndal där Anita Arvidsson Åkerblom ställde ut.


Jag gillar hennes sköna sätt att skildra miljöer, människor och katter. Hon har förresten en härlig devis. "Kaffe och bullar gör mig glad."


                      Bild: Rugbygänget.

På Påskdagen var vi och hälsade på äldste sonen med familj och dagen efteråt var det födelsedagskalas i Enköping.

Vilket kalas-väder det blev då alla skulle gå iväg och spela "touch-rugby" i närheten.


Men inomhus blev det tårtkalas, så småningom.

                                            Bild: Gågatan i Avesta.

På tisdagen lyste det faktiskt upp lite grann. Jag var i Avesta i ett ärende, men hittade fyra intressanta pocketböcker på bokhandeln först.



På torsdagen var det återigen riktigt kallt ute, men Vi-kören ämnade trots det sjunga vårsånger på äldreboendet.

Den lilla damen, som satt i en rullstol utanför kapprummet räckte fram sin hand för att hälsa på mig.

- Så kall du är om handen, sa hon.

- Ja, det är väldigt kallt ute idag, svarade jag. Och jag hade inga vantar!

Då tog hon båda mina händer i sina varma händer och gnuggade dem varma.

Så rart av henne ...




4 kommentarer:

  1. Det var fina konstverk på väggarna, fick inte du ställa ut några av dina?
    Pyntade och fina gågator i Avesta. Och storkalas med barn och barnbarn, det är väl det bästa av allt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha ... Mina konstverk är inte till salu! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra tavlor, man blir glad bara man ser dom. Âr det konstnärer från trakten?
    Snön kom blåsande hit i natt, men det är inte kallt så den försvinner nog snart.
    Vad trevligt med kalas, och så bra att ni kan träffas när alla är lediga. När ni kör till Enköping kör ni väl förbi Lindesberg, där jag kommer ifrån, och min far jobbade som läkare på sjukhuset?
    Oj vilket fint påskris, det är synd påsken är över.

    SvaraRadera
  4. Hej Helena! Så roligt att höra från dig och att du kommer från Lindesberg. Vi åker inte så ofta vägen dit, men någon tur skall det väl bli i sommar hoppas jag ...

    SvaraRadera