torsdag 13 april 2017

Skärtorsdag

Vädret är lite si och så, men de flesta småfåglar som finns i fågelboken har nog kommit hit nu. Det låter iallafall så. Det är den ena konserten efter den andra, men idag på skärtorsdagen var det ganska tyst i kylan ...

                      Bild: Den 12 april 1941.

Fast jag undrar var sädesärlan håller hus. Den brukar dyka upp på mors och fars bröllopsdag.


I lördags var det intressant att stå på altanen och titta. Det var avverkning av stora granar och andra träd på granntomten.

Numera ser vi "mås-stenen" helt synligt och långt bortom den. Öppet och fint blev det.

På vår sida staketet väntar tunnelväxthusets alla delar på att bli ihopsatta.

Marken är utjämnad och jordankarna har Åke fått ner i jorden, men själva tunneln är det inte bara att fälla upp som ett paraply, om man trodde det.


På söndagen var det soligt, men blåsigt. Jag var i Avesta och hade tre pojkar med mig dit.

Det är nämligen väldigt dåligt med bussförbindelserna, speciellt på helgerna.


De skulle vara med och spela fotboll. Det var roligt att titta på killarna en stund, men sedan var jag på mitt.

Det blev visst 10-0 för det gula motståndarlaget till sist. Men "mina" grabbar verkade glada ändå på vägen hemåt.

                      Bild: Johan Lindell, William Lindell, Johanna Rapp och Carolina Nilsson.


Och ikväll var Åke och jag glada över att få komma till Folkärna kyrka och lyssna på låtar ur Jesus Christ Superstar från 1971.

Nu känns det som om påskhelgen antagit den rätta tonen från början ...

Glad Påsk!


4 kommentarer:

  1. Och jag har varit på Getsemanestund i vår kyrka med nattvard i kväll.
    Önskar er en fin påskhelg!

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg från Anne_Lies. Henne lärde jag känna genom hennes blogg, och vi har varit och hälsat på i Småland 2 gånger. Bor själv i Norge.
    Vad roligt att du också har en tunnel som växthus, hoppas du tar bilder på vad du odlar. Vilken orättvis fotbollsmatch, 10-0! Bra att pojkarna inte blev ledsna.
    Här där vi bor finns inga påskkärringar, enda påminnelsen om påsk är att alla affärer är stängda.
    God fortsättning på påskdagarna.
    helenasandegren.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du hittade mig Helena! Och väldigt roligt att höra att du är intresserad av odling. Det har varit så kallt hos oss, men snart skall det väl bli vår på riktigt! Vi hörs igen hoppas jag!

    SvaraRadera