onsdag 7 november 2018

En novemberdag

Tänk så bra!

Vi fick så fina dagar i förra veckan. Snön var borta och solen visade sig då vi hade våra yngsta döttrar hos oss med familjer här.


Några gick till skogen och plockade svamp med barnen.


Några räfsade löv under äppelträden och lite varstans. Fort gick det!

Knut var med på det mesta, men i skogen var det annat spännande, som lockade. Det var fina växter och pinnar överallt.

- Vi måste hitta koden mormor. Så att vi kan hitta skatten.

                                            Bild: Knut och "vardags-poolen".


Idag var det gråmulet och disigt ute, som det brukar så här års. Jag hade några små ärenden att uträtta i Avesta. Ett av dem var att åka till min vårdcentral och ta en influensaspruta.

Jag kom i samspråk med damerna som stod i kön och väntade bakom mig.  Vi bytte några ord med varandra och jag sa:

- Det är ju trevligt att det finns sköterskor, som tar emot oss. Rätt som det är blir det säkert så, att man får sticka in armen i en lucka och fixa vaccinationen själv.

- Ja, eller så kommer det en robot och tar emot.

- Ja, vem vet, svarade jag.

I kön framför oss gick det långsamt, men de gråhåriga damerna och jag underhöll varandra.

                        Bild: Trädgårdstraktorn packas upp. 2007.

När jag kom hem igen var Åke ute med sin traktor i skumrasket ...


3 kommentarer:

  1. Knut verkar vara en påhittig liten pojke, hoppas han en dag hittar koden.
    Bra att du tar influensavaccin, allt man kan göra för att slippa få det är bra.
    Konstigt väder snö ena dagen, och +10 grader nästa. Min klättrande kaprifol blommar fortfarande.

    SvaraRadera
  2. Trevligt när barn och barnbarn kommer hem...och så får ni lite hjälp samtidigt som ni umgås. Snart är det helg igen, vart tar veckorna vägen???
    Kram från ett disigt Småland

    SvaraRadera
  3. Skönt med värme ett tag till! Kram från ett disigt Dalarna!

    SvaraRadera