torsdag 29 augusti 2013

Augustifärger

Idag var vi till Falun en sväng och tittade i affärer. Vi köpte bl a växter på Plantagen. Jag hade ett presentkort, som jag ville använda - och nu undrar jag var vi skall plantera hallonplantorna, som vi köpte. Egentligen ville jag köpa ett nytt äppelträd också, men de var för stora att få med i bilen hem.

På vägen hemåt tänkte jag på Falu rödfärg - och då jag kom hem letade jag osökt reda på augustibilder med färggranna inslag. Alltid roligt!

År 2003 hade Kristina en röd tröja, då hon var här i Horndal ...

                       Bild: Kristina med Elias. Emanuel i äppelträdet. 2003.

Året efter var det kalas. Fin tårta med mycket gult och röda toner ...

                      Bild: Augustitårta!

År 2007 var det vindsurfing, som fortfarande gällde och glada segel ...

                      Bild: Så här gör man!

I augusti 2009 besökte vi Åkes morbror Owe och Marta i Sölvesborg. Owe klädd i rött och med glad min ...

                      Bild: Marta och Owe.

År 2010 i augusti var det födelsedagskalas för Kerstin ...

                                  Bild: Kerstin fyllde 4 år.

Jag håller med Kerstin, som brukar säga med stor övertygelse i stämman:

- Jag gillar regnbågens alla färger!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar