torsdag 20 augusti 2015

Kära släkten

Nu värmer solen så ljuvligt på dagarna och vi är hemma igen efter en rundtur till släkt och vänner.

Vi var bl. a på kusinträff i Vaggeryd, där min mormor och morfar föddes en gång i tiden. Tjugo kusiner med respektive var vi sammanlagt - och alla var lustigt nog jämnåriga med mig numera, kändes det som ...


Vi hann även med att träffa Åkes bror Olle med familj - och få bekanta oss med de nya hönorna och tuppen på gården. Jag blev väldigt sugen på att ta med mig några hönor hem!

Det var väldigt roligt att träffa alla. Även min bror och svägerska fick ett besök.

Hoppas det inte skall dröja så länge till nästa gång.


Jag har dammsugit huset på alla tre planen idag, men min garderob där barnbarnen Rut och Sara lekte med dockor för ett tag sedan får vänta ett tag till.

Garderoben är gömd bakom skjutdörrar och det är alltid väldigt spännande för barnen att vara därinne i skumrasket under snedtaket; Och jag tycker att det är ett bra ställe, där de gärna får vara.

En dag drog lille Knut dörrarna fram och tillbaka och hojtade därinne bakom dem:

-Jag åker hiss nu! Det är bara på låtsas!

Så dröjde det en stund - och dörrarna åkte fram och tillbaka.

- Jag åker hiss nu! Det är bara på låtsas!


I juli fyllde Knut tre år och det var kalas för honom och storasyster Rut.

- Jag tycker om tre år, sa han någon dag efteråt. De hade sjungit för honom på förskolan.




I lördags var det gemensamt födelsedagskalas för kusinerna Konrad, Kerstin och lilla Sofia i Uppsala.

Det syntes tydligt att Knut funderade på hur allt hängde ihop, egentligen. Han fick många paket, då han fyllde år, men den här gången blev det varken sånger eller presenter till honom.

Dagen efteråt sa han till mor Theresia:

- Jag vill ha "pesenter" idag, nu.

- Vill du ha presenter?

- Ja, jag ska ha "pesenter". Jag ska det.


Lille vän! Det har varit många kalas på sistone ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar