onsdag 26 augusti 2015

Sensommar

Något svalare idag, men visst kan man måla ett tag till.

Efter körövningen åkte jag till Västanhede och köpte färg - och jag passerade åkrarna, som påminde mig om ...



En dag åkte lilla Sofia i vår bil på väg till Grillby. Hon pekade på allt, som hon såg därutanför.

- Titta hästar, titta kor, kolla där! Och kolla marsmallows! ropade hon glatt.

  Idag fick jag till min  förvåning se rosa marsmallows efter vägen.


Innan jag öppnade färgburken här hemma plockade jag en liten sensommarbukett med flox, astilbe, rudbeckia.

Tur att det finns praktfull hortensia, som gör sitt för att fylla ut sin plats i trädgården, nu då det mesta av blommorna vissnat;

                      Bild: Vidjehortenisa.

Och en annan ståtlig hortensiavariant.

                      Bild: Sammetshortensia.

För att inte tala om de jättehöga, gula blommorna, som fjärilar och humlor gillar;

                      Bild: Stånds i olika varianter.

Och jag tänkte på Rut, som var här för ett tag sedan och inte kunde låta bli att plocka några av de stora blombollarna.


- Mormor, du har så många sådana här!

- Ja, du får ta några av dem, sa jag och kände mig så rik ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar