lördag 6 februari 2016

Konstverk

Häromdagen utbrast en bekant:

- Jaha, så nu skall du bli konstnär!

- Ja, och så skall jag ha en kiosk - som Johanna sa då hon var barn ...



Skoja kan man ju, men det är roligt med akvarellkursen - och att jag fick möjlighet att vara med.

Det är en utmaning att försöka fånga de exakta färgnyanserna, som man vill ha - och att veta hur ett vasstrå ser ut.


För en stund sedan gick jag ut och kollade på vassen nere på stranden.

Ståtliga strån i grådiset!

                      Bild: Marianne Forngren med några av kursdeltagarna.

De flesta i kursen målar med olja, men jag håller mig till akvarellfärgerna än så länge. Det är lärorikt att titta och lära av de andra. De är väldigt duktiga!

Men här kommer några härliga barn-teckningar, som legat i en låda i många år.

                                          Bild: Daniels vägmärken. 1980.

                                            Bild: Kristina. 1981.


                                            Bild: Tobias.

Det kan nog bli ett helt galleri med fina tavlor.

                                           Bild: Johanna.

Oefterhärmliga teckningar! För att inte tala om Theresias häst.



Väldigt upprymd och glad blir man av att titta på konstverken -

och jag hörde just att barnbarnet Konrad (6 år) vill öppna ett galleri då han blir stor ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar