onsdag 23 mars 2016

Dagarna före Påsk

Vintern kommer och går - och molnen likaså. Det känns ändå i luften, att det är våren som närmar sig.

I förrgår var den första bofinken här - och igår lyckades jag få se ett par sångsvanar på ganska nära håll ...

                      Bild: Sångsvanar.

I Horndal var det pyntat med fjädrar.

                      Bild: Hjulet i Horndal.

Jag var på akvarellkursen, som snart lider mot sitt slut. Det har varit roligt att lära sig en del om vad som gäller, bland annat att varje "konstnär" har sin stil - från yttersta petighet till yttersta yvighet i uttryckssättet;

Men allt är svårare än man kan tro, speciellt om man skall försöka få till en ekorre.

                      Bild: Mitt första försök!

Här hemma lade jag på mors gula, virkade löpare i fönstret.


Och tulpanerna lyste upp från Horndals Växthus.


Nu skall vi försöka få städat och bakat till påsk.

                      Bild: Stina, Theresia och Johanna. Lindesberg 1988.


Önskar oss alla en Glad Påsk, med en bild jag hittade i gömmorna ...




1 kommentar: