fredag 11 mars 2016

Den 11 mars

Idag är det rena våren ute, men snön ligger kvar.

Himlen är blå, småfåglarna sjunger, korpen svävar över skogen och ropar sitt krp, krp - och några efterlängtade sångsvanar flög förbi för en stund sedan och gav sig till känna, högt och ljudligt.


Jag satte mig i solen en stund och blundade. Åke passerade med skottkärran fylld av ved och han stannade till och räckte fram ett gammalt fågelbo.

- Har du sett? Högst uppe på vedtraven låg det här. Men nu är veden borta.


- Vilket mästerverk! sa jag. Det vill jag spara och visa för våra barn och barnbarn ...

                                            Bild: Konrad, Rut, Nils hus.

Jag gick runt på tomten och kikade in i barnbarnens koja under granarna, fast det var visst ett hus enligt anslaget.

Mysigt såg det ut, med massor av grankvistar på marken. Inte underligt att de ville prova på att sova där en natt, då de var här;

Men de kom på bättre tankar sedan.

                      Bild: Andra Chansen på TV.

Vi hamnade framför TV:n allihopa och det var en låg kostnad på MELO BIO.

Endast 1 krona för oss vuxna ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar