torsdag 31 mars 2016

Påskdagar

Vilka soliga påskdagar vi fick! De grå, kyliga dagarna var som bortblåsta - och förlåtna ...


På Påskaftonen dukade vi upp lite av varje - och avslutade med påskkaffe.

                      Bild: Påskgäster.

 På Påskdagens morgon var det frukost och äggmålning som gällde.

                                           Bild: Ellen, Kerstin och Rut.

                           Bild: Fina ägg blev det!


På eftermiddagen var jag i Horndals kyrka och sjöng med Vi-kören. Härliga sånger!

Påsken handlar ju inte bara om godis och påskmat ...


Annandag Påsk dukade vi upp maten på gäststugans altan. Solen gassade!

- Så trevligt att sitta här, sa jag. Det är premiär. Vet ni vad premiär är?

- Nej! sa Rut snabbt; Men, jag vet vad en premiärminister är.

                                      Bild: Rut släpper in solen i gäststugan.

Vi skrattade gott allihopa och sedan roade vi oss med att skapa meningar med ordet "premiär" en god stund. Nu tror jag, att alla vet vad ordet premiär står för.


Men nu får jag väl ta itu med vårbestyren - och trots det säga som Ellen:

- Det är lugnt och skönt här i Horndal ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar