onsdag 1 juni 2016

Den 31 maj

Igår var det fågelsång och kvitter över nejden och säkert årets varmaste dag ...


Rhododenronbusken strålade bredvid gäststugan med nyutslagna blommor i lysande rött och cerise.


Det var som om naturen exploderade i färger och växtkraft. Till och med förgätmigejen lyste iögonfallande grant.


Vilda växter, perenna blommor och buskar i en charmerande blandning. Så sant!



Klematisen i blått och rosa hängde över nätstaketen och var på god väg in i skogen bredvid.

Jag kände mig lite slö av värmen, men tänkte att på kvällen får väl den late fart.

Vid 17-tiden fick vi strömavbrott, det var elfel och gräsbrand i Krångede norr om Horndal.

Så beroende man är av elström, även på sommaren. Jag kunde inte sätta på tvättmaskinen och inte slå mig ner vid datorn.

- Det blir inga TV-nyheter, sa Åke.

- Vi får klara oss utan, sa jag.

- Vi skall väl ha lite kaffe iallafall, fortsatte han.

Åke är aldrig rådlös!

Trangiaköket kom fram - och det stod inte på förrän nybryggt kaffe stod på altanbordet.

                      Bild: Familjen på semester i Norge. 1986.

Därefter fick jag fart på omplanteringen av mina plantor - och efter dryga två timmar till, kom strömmen tillbaka.

Så bra!



2 kommentarer:

  1. Så bra att ni fick lite kaffe i alla. Lite plåster på såren.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kaffe är bra till nästan allt! =) Kram!

    SvaraRadera