fredag 18 juli 2014

Det var väl på tiden

Igår klippte Åke gräset igen. Jag inriktade mig på den övriga växtligheten, som har blivit försummad ett tag. Jag irrade runt, som en fjäril på tomten och blev förvånad över alla blommor, som slagit ut här och var ...

I blickfånget från altanen står en vacker buske med ljusa, blå klockor. Den borde bindas upp!

                                  Bild: Hässleklocka.

Grannen bredvid är en intensivt blå stormhatt, som växer så ståtligt och grant;

                           Bild: Stormhatt.

Och nävor, knölklockor och den kära stjärnflockan blommar för fullt bredvid vägen ned till sjön.

 
                       Bild: Stjärnflocka.

Häromdagen låg det en ansenlig hög med stenar på stranden.

Kalle simmade under vattnet och plockade upp stenar, som sedan hamnade i gräset. På kvällen berättade han:

- Jag har tagit upp 100 stenar idag. I morgon skall jag fortsätta.

                      Bild: Kalle med åskådare.


- När jag var liten och var här och hälsade på min farmor och farfar, brukade jag kasta ner stenar i sjön, sa pappa Daniel. Det är väl de stenarna, som du plockat upp nu Kalle.

- Det var väl på tiden, skrattade vi ...


Trevlig helg alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar