torsdag 31 juli 2014

Flyg och flyg

Sommarens värmebölja har antagit en något svalare ton.

Björkfrön virvlar i vinden och ser ut som små flygplan där de landar i sjön eller på land.

På tal om flygplan;  Det är ett viktigt ord att kunna, åtminstone tycker lille Knut (2 år idag) och Sofia det.

- Flygplan! säger Knut och Sofia och pekar med fingret rakt upp i skyn.

                      Bild: Knut och Sofia kan säga flygplan.


För mig har det varit viktigt att repetera och lära in nya sånger i sommar. I söndags var det sista föreställningen av musikalen "Flygartyskorna" i By kyrka. 

I programbladet kunde man läsa: 

"Hela föreställningen är som ett maskineri. Allting måste fungera ihop.
Ensemblen med repliker, sånger, känslor, utstrålning, ingångar, utgångar, undertexter, röda tråden, koreografi ...
Ljud, ljus, sufflös, musiker och påklädare ...!
Allt detta utan några problem!"

                        Bild: "Flygartyskorna". David Johansson längst fram till vänster om kistan.


- Magiskt! sa regissören David Johansson då han tackade alla för applåderna. Det här kommer jag aldrig att glömma!

- Vem kan det? tänkte jag och det kändes som om jag kunde flyga. Det gjorde vi nog alla!




Och jag kommer alltid att minnas "flygartyskor" och flygplan med särskild värme ...



1 kommentar:

  1. Jag vill gärna komma i kontakt med dig då min far föddes samma år som din mor och växte upp på samma plats. Är särskilt intresserad av gamla foton! Kontakta mig på himlahav@comhem.se är du snäll!

    SvaraRadera