torsdag 20 november 2014

Närmaste stad

Det är alltid roligt att hälsa på barnen med familjer och städerna de bor i - eller nära. För några dagar sedan var jag i Västerås.
                                  Bild: Sovdags för Knut.

Annars tänker jag bort alla städer och ställer mig på bryggan och spanar efter storskrakarna, som samlats i många hundratal i sjön, som häromdagen. En underbar syn och ett härligt, kluckande "samtal" fåglarna emellan ...

                      Bild: Storskrakar.

Idag var vi ändå till staden Avesta i några ärenden. Åke var på sina håll och jag på mina.

Jag gick in och ur i affärer och möttes av duggregnet då jag kom ut och jag tänkte:

- Man borde göra något åt ljussättningen här! Färgerna är för intetsägande! Men personalen var glada och tillmötesgående överallt. Och viktigast!

Jag insåg att tiden på PUB i Stockholm hade satt sina djupa spår hos mig. Så roligt det var att få vara på dekorationen i ett helt år, innan jag flyttade till Ludvika och arbetade på damaffären Sallys osv.

Efter några timmar åkte vi hemåt igen och passerade hamnen i Horndal - nöjda med dagen.

                        Bild: Hamnen i Horndal.


Åke satte på kaffet och jag tände ljusen på bordet - och sedan kurade vi skymning ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar