tisdag 25 november 2014

Nu tänder vi

Hemma igen!

Vi var på dop i helgen, liksom förrförra helgen och träffade vår familj och några till ...

I lördags sa jag till barnbarnet Nils:

- Har du lust att följa med på en promenad i skogen? Innan det blir mörkt igen!

- Ja, det kan ju vara uppfriskande, svarade han glatt.

Jag blev så förvånad över ordvalet och glad över det jakande svaret ...

                      Bild: På skogspromenad.

Vi gick och småpratade om naturen, skolan, arkitektur och allt möjligt annat - och jag tyckte det var den trevligaste pratstunden och promenaden på länge.


Idag var det den ljusaste, soligaste dagen på länge här hemma.

Solen tittade in bakom gardinerna i gästrummet - och lockade ut mig -
                     



husen på udden skymtade fram i solen och sjön låg som en spegel -


och idegranens röda bär (eller honkottar) liknade julprydnader.

Det lackar emot jul!

Horndals julgran var redan på plats häromdagen -



 och nu lyser julgranen även utanför vårt hus - det behövs mer än väl lite ljus i mörkret därute.


- Det är bättre att tända granen nu 

än att ha kvar julljusen fram till påsken, sa jag till Åke ...





1 kommentar: