fredag 19 december 2014

Dagarna före jul

Igår morse låg det nysnö på marken och julstämningen infann sig genast - och "Vi-kören" sjöng på äldreboendet och några av de äldre sjöng med i de kära julsångerna ...



I morse var det inte mycket kvar av snön. Det var isigt på stora vägen, så det blev ingen lång promenad förbi brevlådorna.

Vännen Yvonne hade skickat ett julkort. Det har hon varit trogen med sedan år 1982, då vår familj flyttade från Kungsängen, och jag blev så glad att få en julhälsning även detta år.

                      Bild: Kristina, Daniel, Tobias och Johanna.

I november 1980 föddes vår lilla Johanna och julen närmade sig.

Syskonen tyckte att det var viktigt, att även Johanna skulle få julklappar. Kristina stickade visst något!

Daniel var sju år och han ville "absolut" sy något i klädväg till Johanna.

Han mätte henne med linjalen och tog fram tyg och sax - och klippte ut en liten, liten klänning - och bad mig sedan om hjälp.



Mor Rut tyckte det var så roligt, att få höra om Daniels julklapp till Johanna.

- Då jag var barn sydde jag ett par byxor till min lillasyster Alva. De passade riktigt bra på henne, men när hon satte sig ner så sprack de, skrattade mor ...


Trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar