onsdag 10 december 2014

Nobeldagen

Nobeldagen! 

Vi tittade på den högtidliga ceremonin i Oslo och lyssnade på fredspristagarnas tal, Kailash Satyarthi och Malala Yousafzai. Värdiga pristagare och så gripande ...


Den ena dagen är det två centimeter snö på marken hos oss -




den andra dagen är himlen blå som häromdagen. 

"Hjulet" i Horndal och julgranarna gjorde sig fint mitt i "byn" -



och isen på sjön avancerade en bit.



I lördags var det frost på backen och Lucia med tärnor gästade Horndals kyrka -

det var julmarknad på Bruket på söndagen - och en trevlig Adventsfest på måndagen - men idag var det regnväder.


Nog kan man bli lite dyster av mörkret, men vi blev så glada över att få bilden härnedan från barnbarnet Saras mor ...


                              Bild: Pepparkakshuset har rum för alla. 

Saras klass 3a på Högbyskolan är med på "Arkitektur- och designcentrums" årliga pepparkakstävling i Stockholm.

Pepparkakshuset har rum för alla. Ett sjukhus som drivs av solceller på taket, en hiss för gamla, en rollator-parkering. Det finns en pool som även används på vintern för skridskor och hockey.




Jag drog mig till minnes, 

då Åke och jag, 

för fyra, fem år sedan inte visste var vi skulle bosätta oss för gott.

- Ni kan få bo i mitt rum! sa Sara så glatt - 

och vi blev så varma i hjärtat ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar