tisdag 23 december 2014

God Jul alla

För att vara den 23 december, så får man vara mer än nöjd med vädret.

Högt uppe bland trädkronorna lyste solen på frostiga grenar i kylan.


Barnbarnet Kerstin (8 år) ringde och hade något väldigt, spännande att berätta för mig.

- Jag har tappat en tand, kvittrade hon och berättade hur det gått till. Och jag sa:

- Men! Du brukar ju tappa tänder då du är här hos oss; Och det höll hon med om ...


Mörkret föll och jag tände ljuset inne i stallet och tänkte att i morgon är det julafton - och jag och Åke som fuskade och öppnade vår gemensamma julklapp i förskott.

Så vi har blivit på äldre dar!

Men de fyndiga julklappsrimmen, som jag fick hjälp med på julmarknaden, skall jag använda till ett annat paket, med något helt annat i.

Så kan man göra nuförtiden ...


God Jul alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar