lördag 21 februari 2015

Lördagsbilder

Här sitter jag och överväldigas av alla gamla diabilder, som har legat i våra lådor hur länge som helst. Sakta men säkert skannas bilderna nu. Vi hoppas att skannern håller!

Idag fastnade jag återigen i Ammarnäs. Åke, jag och Kristina var där med mina föräldrar 1971 ...


Åke och jag var ute några dagar på vandring i fjällen. Det nappade fint.

- Bäcköringar. Vilka delikatesser!


En dag åskade och regnade det, vi gömde oss i tältet. Det mesta blev blött, men dagen efteråt blev det sol och torkväder, som väl var.

                      Bild: Fjällviol.

Fjällvioler, gentiana , lappljung och många andra arter fångade vår uppmärksamhet;

Men så roligt ändå att komma tillbaka till "potatisbacken" ovanför Ammarnäs -


och en kort stund senare få krama om Kristina, mor och far igen. 


Här stoppade Kristina korna på bygatan. Korna blev helt perplexa! Vi också!

                                      Bild: Blåbär!

Det går inte att beskriva vilken härlig resa det blev - och nu fick jag uppleva den igen -

                      Bild: På väg hemåt igen.

tack vare att mina minnesbilder och diabilderna inte tappat sina färger totalt ...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar