torsdag 5 februari 2015

Pappaskryt

Igår såg vi en fågel, som satt högst uppe i en snöklädd grantopp och visslade i högan sky; Ljudliga signaler till oss nere på marken, som om den ville berätta att våren är i sikte.

Efter en god stund såg vi att det var en glad nötväcka, som sjöng så tonstarkt.

                      Bild: Daniel och Åke.

Bilden ovan hittade jag i Åkes bror Tords gömmor, taget en vinterdag, och jag tänkte på ...

Daniel var fem år och han var väldigt stolt över pappa Åke. Han och kompisarna i Kungsängen kunde - precis som många andra - skryta om sina pappor.

- Min pappa har gevär, sa Nenne.

- Min pappa är starkare, sa Daniel.

- Hur gammal är han?

- 60!

- Min är 70, svarade Nenne. Då är han starkare.

                                       Bild: Åke.

En annan dag lät det så här:

- Min pappa är jättestark, sa Daniel. Han har ätit 100 000 morötter.

- Min pappa har 100 000 knivar, sa Mikael.

Kära barn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar