måndag 20 april 2015

Stenar och annat

I morse var jag ute och promenerade på en för mig relativt ny skogsväg. Ringduvor, tror jag, hoade i alla väderstreck i skogen och fastän jag gick och småtrallade skrämde jag upp en tjäder eller vad det kunde vara. Jag borde haft min fågelkännare till kusin med mig ...


Jag passerade diken och myrmarker med hemlighetsfulla vatten, som speglade omgivningarna så trolskt.


Ett stenhjärta låg plötsligt framför fötterna; Och jag undrade hur länge det legat där?


Där fanns flera stenhjärtan. Jag stannade till!


Mjukt formade stenar.


Lustiga gamla trädstockar med hål. Antog att det varit en hackspett där!

Därefter gick jag hemåt och mötte Åke på bilvägen, cyklande på min cykel, som fått komma ut ur garaget och blivit pumpad och allt.

- Så snällt av dig sa jag, samtidigt som jag drog mig till minnes alla familjens cyklar som han servat genom åren - och bilarna med alla dess hjul, som bytts efter årstid.


Häromdagen var det dags för sommardäcken!



Och nu är det hög tid för mig att laga mat och ordna med "påskplundring" inomhus,

 men barnbarnens små påhitt, som den på bilden ovan,

får vara kvar till sommaren eller så ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar