onsdag 18 maj 2016

Den 17 maj

Man borde träna på vårfåglarnas sätt att sjunga i alla väder, tänkte jag häromdagen.

Därute i kylan och vätan satt småfåglarna och kvittrade och sjöng, som om det vore det finaste vädret någonsin ...

                      Bild: Rhododenron.

Igår lyste det iallafall upp. Åke och jag, som firade vår bröllopsdag funderade på hur vi skulle fira dagen på bästa sätt.

Jag har haft ett gammalt önskemål, som jag inte fått med Åke på tidigare.

- Vi åker till Gysinge Bruk, som ligger så nära. Och som vi bara åker förbi, då vi är på väg till Uppsala.

                      Bild: Theresia, Martin och Rut. Café Udden 2010.

Det blev en tur till Gysinge Bruk, men vi insåg snart att turistsäsongen inte kommit igång.

                      Bild: Centrum för Byggnadsvård. 2010.

Det mesta var stängt, men vi promenerade runt och bekantade oss med husen och omgivningarna.

                      Bild: I parken i Gysinge. Johanna, Rut och Konrad. 2013.

Det var inget läge för picknick heller precis, men det får kanske bli en annan gång.

                     Bild: Åke och jag.

- Hit kan vi åka fler gånger, sa Åke då vi var på väg hemåt.

                      Bild: Färnebofjärdens nationalpark.

             
Vi får väl se hur länge det dröjer, tänkte jag och log för mig själv.

- Vi har nog blivit lika dina föräldrar, som helst ville vara hemma i trädgården, sa jag till Åke.

Men nu har vi firat vår dag med en trevlig utflykt och pratat om våra gemensamma minnen från den 17 maj 1969 - och bättre än så kan man väl inte ha det ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar