lördag 7 maj 2016

Kaffe med dopp

Solen värmer! Inget bloggväder precis, men snart blir det kaffe därute ...



Förra lördagen sjöng och spelade Ukulelegruppen några vårsånger innan valborgsmässoelden tändes. Vi sjöng bl. a  "Nu grönskar det" ...

Då kunde vi väl inte tro, att veckan som följde skulle komma med sommarvärme och grönskande björkar och ett magnoliaträd i blom, som klarat vårens kyla.


Det är alltid lika spännande, huruvida magnoliablommorna skall klara sig eller ej.

I år funderade jag även på hur äppelträdet, som sattes i höstas skulle klara sig - och de små plantorna jag skaffat - och pionbusken som flyttades till annan plats. Det verkar lovande hittills.

Och nu är vårt kaffe snart klart, hör jag, och Åkes bror har kommit cyklande hit.



På tal om kaffe. Jag tänker på Kristinas somriga tårta, som hon bjöd på i torsdags, Kristi himmelsfärdsdag. Det var hennes svärmor Karin 83 år, som vi firade då.

Så trevligt! att kunna sitta ute under parasollen och höra fågelsången runt omkring.


- Åh, vilken fin blomma! sa Karin.

- Den är till dig, sa jag och skrattade då hon upptäckte blomman, illa dold.

Då strålade vår vän "sånglärkan" på sitt härligt, glada vis..


                      Bild: Kristina och Åke.

Idag är det Kristinas födelsedag och Åke och jag har just sjungit för henne i telefonen - och vi skall fira henne och även oss med lite kaffe.

Månne det bli kaffe med dopp?

Åke doppade sig iallafall i sjön häromdagen - för mig blir det annat dopp ...




2 kommentarer:

  1. Usch, det måste varit kallt i vattnet. Men Åke är modig.
    Vad är det för dopp du ska ta...kaffe med dopp!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, Åke är ingen badkruka! Jag fick mandelbröd, smör och ost. Ha det så bra! kram!

    SvaraRadera