fredag 20 maj 2016

Vem är det mest synd om?

Sol och regn och den vackra magnolian, sjunger på sista versen efter en underbar blomningstid ...


Magnolian är efterlängtad varje vår i motsats till den starkdoftande häggen, som växer lite överallt och som jag mår illa av.

I förrgår pekade jag på träden, som växte i trädgården och suckade. Det tog inte lång stund förrän Åke sa:

- Var har du dem?

Jag pekade och han sågade. Enorma högar blev det!


Idag var det sydlig vind och regn på väg. Det blev en riktig brasa av riset.

                                            Bild: Vårt nya äppelträd.

Nu väntar vi på att fruktträdens knoppar skall slå ut, men jag känner mig lite skuldmedveten för häggen.

 Jag kom att tänka på Elias konfirmation i söndags, som större delen av familjen var med på.

I Grillby blev det lunch och kaffe efteråt.

Barnbarnen roade sig med att ställa gåtor till oss andra.

- Vem är det mest synd om i skogen? undrade Kerstin.

- Vi vet inte, svarade vi.

- Myrstackarna! skrattade Kerstin.

Men nu tänker jag att det är säkert häggen ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar