måndag 20 maj 2013

Gräs och blommor

Det är måndag och idag skall Åke klippa gräset för första gången i år.

- Du får köra runt blommorna, sa jag. Där finns violer, gullvivor, dubbla vitsippor ..

- Jag får väl försöka, sa han, men allt går inte att spara.

Jag tar fram en fin bild på Ellen för några år sedan.

                                   Bild. Ellen. 2007.

Det året var det gullvivor i mängder i Horndal. Så underbart, att Ellen upptäckte dem och gjorde en fin bukett av dem - och att jag hann fånga henne på bild.

Min svärmor älskade primulan - och den fanns i alla färger och varianter här en gång. Hoppas att de mer ovanliga sorterna dyker upp igen. Bollprimulan t ex. De lilaröda finns i alla fall kvar och några till ...

Nu skall jag gå ut i trädgården!

Det skall visst bli regn i veckan, då får jag ta innesysslorna ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar