onsdag 11 december 2013

Ljuskväll

Idag har jag fortfarande blommor, glitter och ljus inför min inre syn och julmelodier i huvudet ...

Igår var det nämligen "Ljuskväll" i Horndals trädgård, då växthuset lystes upp av enbart levande ljus. Stämningsfullt var det, för oss alla som var där.


Vi fick lyssna till julsånger och musik, som Linnea Nygren och vänner från Sjöviks folkhögskola stod för.

                      Bild: Växthuset, med "glöggbordet" närmast.

- Man får passa på att samla på sig allt av julstämning, som man kan, sa jag till en bekant som var där.

- Ja, det får man göra, svarade hon och nickade. Man behöver det!

Därpå följde ett kort samtal om världshändelserna.

- Jag stänger ofta av TV:n, sa jag. Jag orkar inte se allt! Jag vill inte tappa bort all sund känslighet - och bli känslokall i slutänden;

Jag tror att hon förstod, vad jag menade med det.



På vägen hem tänkte jag på alla de gånger vi sjungit sånger om ljus, symbolen för allt hopp.

- Vi får sjunga mer om det och tända flera ljus, tänkte jag ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar