onsdag 14 maj 2014

Annorlunda tider

Igår åkte vi till Västerås och gick i affärerna. Jag undrade, som jag ofta gör:

- Vem orkar med dessa stora mastodontgallerior egentligen?

Den här gången sov vi över hos Theresia med familj, men vi fick vi inte någon hjälp med bäddningen av Rut, som sist; Hon hade nämligen sin panda som skulle stoppas om.

                       Bild: Pandan blev omstoppad och nattad.

I morse vaknade vi tidigt.

Knut var på bra humör. Han pratade och resonerade en god stund i sin säng, hörde vi.

En stund senare satte han igång med dammsugningen. Roligt att dammsugaren håller än! Det är flera kusiner som haft den förut.

                                   Bild: Knut dammsuger.

Vid 8-tiden fick jag den äran att följa med Rut till förskolan. Rut tog med sig några blåbär i en burk, som hon så innerligt önskat sig. Vi fick sällskap med hennes bästa kompis på vägen.

Så roligt att höra deras glada resonemang - och att få se att vännen äntligen tappat sin första tand.

                                  Bild: Förskolans entré.

- Hej då mormor! sa Rut med ett stort leende och munnen blå av blåbär. 

- Vi ses väl snart igen, sa jag och fick en stor kram.


Annorlunda tider är det, som vi lever i, tänkte jag på tillbakavägen.

Men så bra ändå ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar