torsdag 8 maj 2014

Dessa tänder

Kyligt och regn i luften. Jag skall ta fram symaskinen om en stund.

Igår var jag i Västerås och hälsade på. Jag passade på att titta in på Hemtex och Ikea. Nu har jag återigen skaffat gardiner som är för långa, som skall läggas upp ...



På eftermiddagen kom Rut hem från förskolan.

- Skall du sova över, mormor?

Vilken överraskning! Hon hade tappat en tand i överkäken sedan sist vi sågs; Och gluggen förevisade hon glatt!

                       Bild: Rut.

Knut ville ha något att äta, eftersom jag drack kaffe.

Han var lite snuvig. Han hade visst nya tänder på gång! men var glad ändå. Det märktes att han visste att jag var en gammal bekant.

                                   Bild: Knut.

Jag minns sytrådarna omkring mina lösa tänder - och att det var en världshändelse då jag var barn.

Numera fylls jag av igenkännandets glädje varje gång jag får se en glugg eller en ny tand ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar