onsdag 7 januari 2015

Vad gör du?

I morse var det nysnö på marken och vitt överallt -


men i nyårsskiftet såg det ut, som om en guldskatt låg gömd i skogen ...

                                   Bild: Isen låg tjock!

Våra barn med familjer var på besök några dagar och vi roade oss på olika sätt.


Vi vuxna turades om att ordna med mat och packa diskmaskinen -



och jag gick ut och hälsade på barnbarnen, som hade byggt en koja bland granarna.

- Farmor, vad gör du på dagarna när vi inte är här? undrade Kerstin.

- Ja, det kan man undra, sa jag och försökte att berätta om mina nöjen till vardags. Det verkade nog inte så övertygande!

- Du kan ringa till mig, sa Kerstin tröstande.

- Mormor, du kan ringa till mig med, sa Rut.

Konrad log och nickade.

Så glad jag blev!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar