fredag 27 mars 2015

Smile, det är fredag

Idag får jag säga, som vännen H.

- Smile, det är fredag!

Det kan behövas denna kyliga, blöta dag ...

                                   Bild: Ekorren roar sig med att vittja fågelmataren.

Är det några, som är bra på att dra på smilbanden så är det våra barnbarn.

Som en lördag, då det var den sista omgången av melodifestivalen och vi fick höra att lilla Rut satt och tittade på samma program, som vi. Hon höll på flickan med det rosa håret.


I vår TV-soffa satt Kerstin och Ellen.

- Det är så trevligt att se artisterna ensamma på scenen. Utan en massa hoppetossor, som stör, sa jag.

- Ja, men jag skulle vilja vara en sån där hoppetossa, sa Kerstin och skrattade förnöjt.

- Jag tror att "Heroes" med Måns Zelmerlöf, kommer att vinna, fortsatte jag.

- Nej, Hasse Andersson är bäst! sa Ellen och Kerstin med en mun. Guld och gröna skogar!

Ellen fortsatte:

- Jag vill ringa och rösta på honom! Tänk om det bara fattas en röst för att han skall vinna.

Nog blev de lite besvikna över att Hasse bara kom fyra, men de tröstade sig med, att det kunde varit sämre -



och dagen efteråt sken solen och de satt och myste i snögrottan, som kusinerna Sara och Kalle byggt ett par veckor tidigare -

och i morgon är det lördag igen och det skall visst bli soligt ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar