torsdag 8 oktober 2015

Att hinna med

Torsdag. Jag kom just hem från dagens körtillfälle och känner mig lätt om hjärtat. Tänk att sången, musiken, nya bekantskaper - och de äldre på Tallbacken kan liva upp ...


Man kan inte alltid hitta lugnet i tillvaron, speciellt inte om man har småbarn, arbete, föräldrar som behöver stöd - och samtidigt ser allt som behöver göras hemma och borta; Jag minns det!

Bilden ovanför gillar jag. Skogens stillhet ger mig alltid nya tankar och för varje gång, som barnbarnen är här och plockar kottar, pinnar och kanske några blåbär i skogen, så trivs jag lite extra tillsammans med dem.

                      Bild: Mulledag i Lindesberg med Johanna och Theresia, 1989.

Hur klarar vi egentligen av att alltid vara i farten? Det växlar naturligtvis med åren.

                      Bild: Sommarens sista vallmo.

Tänk att få stanna till vid ett gammalt träd som ligger pladask i skogen, som med sin vishet kan berätta att vi faktiskt lever, men ibland behöver strategier för att hitta lugnet och glädjen i tillvaron ...

PS.
Vem prioriterar förresten bekantskapen med Svetlana Aleksijevitjt, 2015 års nobelpristagare i litteratur?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar