fredag 16 oktober 2015

Gyllene dagar

Soliga men snuviga dagar! Vad gör man mer än hoppas på bättre tider?


Jag satt utanför vedboden en dag och blundade - och kikade emellanåt på Åke som fraktade upp ved till huset;


Gick ner till stranden och beundrade den spegelblanka sjön.

Igår morse mådde jag bättre och for söderut.


Dimmorna lättade över vattendraget i Fors, trots rökpelarna från pappersbruket inte långt därifrån.

                     Bild: Stora Ensos pappersbruk i Fors.

Då jag kom fram till Grillby med bilen lastad med tunga lådor, mötte jag Kristina.

- Ställ dig bredvid höstastern, som kommer från Horndal från början, men som inte vill blomma hos oss, sa jag innan jag åkte hemåt några timmar senare.


Och nu är det fredag igen och jag skall plocka fram lite kött ur frysen -

och kom samtidigt att tänka på vilka roliga lådor man kunde hitta i frysen en gång i tiden, då våra barn bodde hemma.



Jag undrar vad det var i plastburken 1992? 

Kommer inte ihåg ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar