torsdag 20 juni 2013

En paus

Idag röjer vi både ute och inne, för att få i ordning inför midsommaren. Åke lagar bl a en skrinda till barnbarnen och jag tog alldeles nyss en titt på mina squashplantor, men fastnade för buskarna omkring mig. De lyste särskilt fint efter nattens regn.

Nu delar jag med mig av några skönheter, som jag kan namnen på, men växten nedan hoppas jag att min svägerska i Småland hjälper mig med namnet på!

                                   Bild: En jätteblomma, som jag inte minns namnet på.


                       Bild: Buskmagnolia.

Magnoliaträdens knoppar klarade inte vintern i år - trevligt att buskmagnolian ovan, har klarat sig!


                     Bild: Pionen blommar. Än ligger det lie regnvatten kvar på blommans kronblad.


                      Bild: Olvon. Ovanligt fin i år.



Nu får jag fortsätta med annat - och mina långtidsprojekt får vänta ett tag till ...

Glad Midsommar!


1 kommentar:

  1. Tyvärr Lilian, jag kan nog inte namnet på växten. Önskar er alla en trevlig midsommar. Hälsa till alla som kommer hem till Horndal!

    SvaraRadera