torsdag 25 juli 2013

Applåder

Det är torrt i markerna. Många blomster har blommat ut och igår tog jag en vända i trädgården med sekatören, medan Åke vattnade lite här och där. Jag varvade med att sätta mig på en bänk och preparera några sångtexter emellanåt.

Vi är inne i vecka 30 och "Slånkveckan i By." Ikväll är det premiär på musikalen "Flygartyskorna" i By kyrka.

Jag kan inte annat än tänka på Angelica Bengts, Edvin Erlandsson och Marina Ström, som har stora roller i uppsättningen; Och på David Johansson som står för regin och på oss som är med i kören och alla övriga inblandade ...

                      Bild: I Slånkveckan, By kyrka. 2010.


Jag gick i första klass i Bagaregårdsskolan i Göteborg. Vi övade in några sånger och pjäser i slutet på andra terminen.

På skolavslutningen stod jag i klassrummet med en stor, fin docka i famnen och pratade om barnuppfostran med en annan dockmamma. Jag skulle föreställa den förståndiga modern!

- Man måste ge barnen havregrynsgröt, sa jag.

Mycket mer av replikerna minns jag inte längre, men det blev i alla fall långa applåder - och det var roligt!

Jag tänker fortfarande på det där med gröten, emellanåt. Havregrynsgröt har aldrig varit min starka sida!

Men vi får hoppas på applåder i afton ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar