onsdag 23 april 2014

Kalasmat

I påskas passade vi på att fira Elias, som fyllt 13 år och Theresia 30 år. Vädret var på sitt allra bästa humör!

Jag sa till barnbarnen:

- Den här påsken får ni komma ihåg tills ni blir gamla. Den kommer att gå till historien, ser ni. Det var år 2014 och det var rena sommaren.

De tittade fundersamt på mig.

                      Bild: Här firar vi Elias 


Det skulle aldrig fungera med stora kalas om inte alla turades om med ett och annat.

Ibland var det jag som stod i köket och ordnade med maten, medan några andra ordnade med salladen och dukningen ute i det fria eller ute på altanen;

Och stora insatser, då de små sprang iväg med något i händerna ...

                      Bild: Grillpremiär på Påskdagen.


Det blev en hel del mat över, som jag inte upptäckte förrän alla gäster åkt hemåt;

Det blir något för Åke och mig att smaka på!



 Kära hjärtanes!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar