måndag 28 april 2014

Passa på ...

I fredags passade jag på att olja in trädgårdsmöbeln. Det kändes, som om jag räddande den ett tag till.



Idag är det fortfarande torkväder och bedövande vackert, men jag får be Åke om hjälp igen!

Är det något, som jag har svårt för så är det plåtburkar, som jag inte får av locket på.



Samtidigt vill jag lyssna på fågelsången och måsarnas hallåande borta vid mås-stenen -

och beundra magnolian, som börjat slå ut.

                      Bild: Magnolia.


Igår stannade en äldre man på cykel till uppe vid vägen. Han promenerade ner till mig och pekade på magnoliaträdet och undrade vad det var för något, som var så vackert.

- Var kan man köpa sådana? undrade han.

Så stod vi där en stund och pratade och hänfördes över det vita, bedårande trädet, innan han cyklade vidare, sakta, sakta.


Imorgon skall det visst bli regn ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar