fredag 25 april 2014

Schema för alla

Ute skiner solen och Åke är på vedbacken. Jag har stängt in robotdammsugaren i vårt sovrum. Det är ju fredag igen!

Jag städar lite här och var ...

Längst nere i huset var det skola häromdagen. Jag hörde på håll att barnbarnen var flitiga. Idag hittade jag deras schema, som de följde noga.

Det var inga långa lektioner, men effektiva!

                                  Bild: Schemat ovan vore väl något för alla att ta efter?

Min variant får bli:

Först läsa lite nyheter, sedan betala räkningar!

Bowling får bytas ut mot dammsugning och allmänt plock!

Rita får utbytas mot att skriva en inköpslista till ICA!

Filmer finns det alltid på Facebook i korta upplagor!

Läsa igen! Alltid finns det något att kolla med Google!

Inne! Sätta på maten!

Gå ut och hälsa på Åke på vedbacken tills maten är klar ...

Trevlig helg alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar