fredag 11 april 2014

Veckans projekt

Fredag igen! Det är dags att avsluta veckans projekt med att sy upp den sista gardinluften ...

Igår var det dags att ta hand om de söta tomatplantorna. Jag kan aldrig nog förundras över att de små, små fröerna kan bli något över huvud taget.


De fick lite mer jord och en liten kruka att stå i!


Jag får väl dela med mig när plantorna växt till sig!




Så har några potatisar placerats i äggkartonger; Några potatisar att ta upp med barnbarnen i sommar drömmer jag om.

Jag frågade Konrad i morse i telefonen om han tyckte att det var en bra idé! Jag hörde att han blev riktigt glad:

- Jaa! Jaa!

Trevlig helg!


2 kommentarer:

  1. Tomatplantorna är fina exemplar. Du behöver inte dela med dig till ig :) jag har överskott av plantor. Välkomna på söndag!
    Kram!

    SvaraRadera