tisdag 3 november 2015

Höstlovsfirare

Vilket glatt uppvaknande det blev en tidig morgon ...

- Nils var är du? Jag har sovit en liten stund.


Så fint, att Knuts älsklingskusin Nils snart dök upp och ville leka.

                      Bild: Lövkrattning.

En dag grävde Åke i komposthögen och Knut tippade ur löven på rätt plats.


Barnen var riktigt duktiga på att samla upp löv och att hjälpa till - och att leka.


Jag smet ut med barnbarnen emellanåt, medan de övriga vuxna var ute och sprang i skogen eller lagade mat, eller så.


Rut och Konrad ritade och tejpade upp pilar, som ledde till övervåningen.


- Ni får köpa tavlor här, strålade de små affärsmännen.

Så spännande! Min garderob hade förvandlats till en TAVLA FÄR.



Min garderob har blivit en fin lekplats. Knut vinkade in mig och sa:

- Skall vi åka hiss nu? 

Han drog skjutdörrarna försiktigt fram och tillbaka - och släckte lampan och tände den igen.

- Nu är vi i Horndal ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar