fredag 27 november 2015

Stök i köket

Det är, som en junidag 2015, men jag skall trots det baka något till advent.

Jag började med en rulltårta, men kom sedan att tänka på pepparkaksdegarna och allt stök, då barnen var små ...

                      Bild: Daniel. 1978.

Vi spelade skivor med julmusik och åt deg, men många plåtar med färdiga kakor blev det ändå.

                      Bild: Kristina, Daniel, jag och Tobias. 1979.

Det var mycket värt, att få se deras stolta, glada miner.

                     Bild: Johanna, Theresia, Kristina och Tobias.1990.

De blev riktigt duktiga med tiden att baka. Så småningom behövde jag inte delta alls.

Kristina tog hand om småsyskonen, så länge som hon bodde kvar hemma.

                      Bild: Pepparkakshuset 1994.

Julen 1994 blev det ett riktigt skrytbygge. Jag vet inte hur vi bar oss åt.

Men nu skall jag väl hitta på något lättvindigt att göra - och kanske leta efter någon fin julmelodi på youtube ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar