torsdag 21 april 2016

Varför är vi alltid ute?

Häromdagen var jag ute och promenerade i vinterjacka, vantar och mössa. Vinden blåste från norr ...


Trots det bestämde sig tibasten, scillan och blåsippan att slå ut. Vitsippan likaså. Var det möjligen i förrgår?


Tänk så olika det kan vara från år till år med väder och vind.

Jag kom att tänka på barnbarnet Elias, som just fyllt 15 år. Så tiden går!

                                   Bild: Elias visar att han fyllt 3 år. 2004.

Då Elias fyllde 3 år var det födelsedagsfirande vid Lillsjön i Kungsängen.

En fin plats, som vår familj har många fina minnen av, från den tid då Åke och jag och de äldsta barnen bodde på orten.


Vi hade tur med vädret och det var en härlig utedag, tyckte vi alla;


Men då Elias kom hem till sig, sa han med eftertryck:

- Varför är vi alltid ute? Folket kan väl få komma in i huset.

                      Bild: Elias, jag, Emanuel, Marta och Rune.

Året därpå fyllde Elias 4 år.

De sista dagarna i april tog Åke och jag med oss Elias och Emanuel till Horndal, där Marta och Rune tog emot oss.



Och vi passade på att gratulera Elias med sång och paket med många "gubbar", som räckte till Emanuel med.

De små pojkarna roade sig i timmar, minns jag med ett leende ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar